از نگاه من Absolute Sound & Stereophile

از نگاه من Absolute Sound & Stereophile

پنجشنبه ۳۰ دی ۱۳۸۹
/ / /

این جملات رو تو گزارش CES نوشتم :

آمپلی فایر سوپر مورونی 1100 واتی شرکت Constellation Audio هست تو نمایشگاه CES امسال ، تو سایتش نوشته:

The Hercules is a tremendously powerful amplifier that sounds as musical as a single-ended triode tube amp.

این کمپانی استرالیایی اصلا هم خجالت نمیکشه، 1100 واتی زده میگه به خوبی سینگل ترایود لامپی صدا میده، این جمله یعنی صاحب این کمپانی فرض کرده بیشتر آئودیوفیل ها خنگول تشریف دارند.

متاسفانه رابرت هارلی هم اینطور نوشته :

Most Significant Product Introduction
The new line of electronics from Constellation Audio is perhaps the most ambitious assault yet on the state of the art in audio amplification. This Australian company who brought us the Continuum turntable has engaged a team of the world’s best designers (including John Curl, Bascom King, and Demian Martin, with Peter Madnick as the project leader) to create no-holds-barred products. The company showed the Hercules monoblock amplifiers ($70,000 each) and Altair preamplifier ($65k), which are now in production and received their North American debut. The Altairs are the largest power amplifiers I’ve ever seen, and are rated at 1100W into 8 ohms and can double their power as the impedance is halved. A 240V line is required to guarantee this output power. The design and build quality of these products is unprecedented; the Hercules’ chassis is machined from two solid blocks of aluminum that fit together to form an apparently seamless monolith. The circuitry inside is isolated in encapsulated modules and then suspended on a compliant platform. Every other aspect of the design is executed with fanatical attention to detail. Watch for a preview soon.

این نوشته رابرت هارلی به من ثابت میکنه بیشتر این تحلیل گران مجلات دوست دارند از چیزی بنویسند که درآمدی برای مجلشون داره و من واقعا متاسف میشم چنین چیزهایی رو میخونم.

استرالیایی ها هم با ساختن آمپلی فایرهایی مثل Halcro و Constellation ثابت کردند تو نگهداری گاو و گوسفند استعداد بیشتری دارند تا ساختن آمپلی فایر.

تو ادامه مطلب قسمت کامنت ها هم میتونید اظهار نظرات مورونی مورن ها رو بخوبی مشاهده کنید، بخونید :

http://www.avguide.com/blog/most-significant-product-introduction-ces

نمیدونم کی مشکل رسانه تو دنیای ما حل میشه ، آیا همیشه رسانه باید اینطوری باشه که بجای دادن اطلاعات درست به مخاطب، خودش بشه یک منبع بزرگ درآمد؟

آیا همه چیز تو دنیای امروز برای رسانه هم شده پول؟

استریو فایل و Absolute Sound از نگاه من فقط دو موسسه تجاری (فقط تجاری) هستند و فرقی با یک کمپانی تجاری که محصولات بد تولید میکنه ندارند. این مجلات شدند کمپانی های تجاری که تولیدات بدشون همون ایجاد تغییر مورونی بر روی ذهن مخاطب هست. من از این دنیای این شکلی خوشم نمیاد.

– اولین نکته مهمی که هست اینه که این مجلات یک مسیر مشخص رو و یک بردار رو برای صدای بهتر مشخص نمیکنند ، کل فضا به شکلی نسبی تعریف شده به این معنی که هر تحلیل گری نظری داره و چون نظرات متفاوته بنابراین اصلا یک بردار برای بهتر بودن تعریف نمیشه

– دومین نکته اینه که این مجلات براحتی از برندهایی تعریف میکنند که اون برندها براشون سود تجاری بیشتری داره، برای اثبات این موضوع میبینید صفحات تبلیغات داخل مجله رو کمپانی هایی پر کردند که تو همون مجله ازشون تحلیل و تعریف و تمجید هست

– سومین نکته اینه که بیشتر تحلیل گران این مجلات هنوز خودشون درک درستی از صدا ندارند (البته نه همشون) و تو Level1 جا میگیرند ، فرصت بشه چند تا نمونه تحلیل مورونی رو براتون میارم

– چهارمین نکته اینه که این مجلات دقیقا روی فضای مورونی حاکم بر ذهن بیشتر آئودیوفیل ها تمرکز دارند و مطالبی مینویسند که خوشایند اکثریت یا همان گروه مورون هست، کافیه بحث های داخل انجمن هاشون رو بخونید که رابرت هارلی به طرف میگه Spectral بهتره یا یک آمپ لامپی

– پنجمین نکته اینه که با وجود این مجلات امکان رشد و حرکت برندهای خوبی مثل ESP و Audio Note و Vitus تو قیمت های پایین سخت میشه یعنی یک برندی که خوب هست چون تو حاشیه قرار میگیره دیگه نمیتونه براحتی با قیمت گذاری معقول کارش رو پیش ببره و مجبوره یا از بازار بره بیرون یا قیمت هاشو زیاد کنه.

3 Comments